Back home

6 augustus 2018 - Woerden, Nederland

You guys...
We zijn terug in NL... Maar wat hebben we het fantastisch gehad zeg!

De laatste dagen zijn we via de kust terug gereden naar San Francisco. Nou ja, niet helemaal via de kust. Want dat was echt wel veel rijden, en om eerlijk te zijn waren we het rijden een beetje zat aan het worden. Dus hebben we ook andere wegen gepakt. Scheelde soms wel twee uur.
De eerste stop na LA was San Simeon. Daar hebben we Elephant Seals in het echt zien chillen op het strand. Wat een droge beesten zeg.. Ze liggen erbij alsof ze nog net uit de zee konden kruipen, neergeploft zijn en niks meer gedaan hebben. Een grote berg blubber met een kop, vinnen en een staart. Af en toe krabben ze zichzelf. Of gooien ze zand over zichzelf heen. Ik kan er uren naar kijken. Echt gaaf.
De camping waar we stonden was saai en koud. Je gaat van bijna 40 graden naar 21 graden. En het koelde 's nachts zowaar af tot 12 graden. Met slapen heerlijk. Maar verder... hmmm, nee. We waren dan ook een soort blij (behalve Conan, die was in zijn element op deze natuurcamping) dat we weer verder konden.
Tweede stop was Santa Cruz. Ook een beetje saaie camping. Eigenlijk was de reis wel klaar na LA. Nu was het vooral afdraaien, opruimen, inpakken etc. Wel nog bij een heel leuk tentje gegeten, om de vakantie af te sluiten.

Zaterdagochtend de camper ingeleverd, gelukkig geen enkel probleem. Met de shuttle naar het vliegveld gebracht, waar we rond 11 uur aankwamen. Onze vlucht zou pas vertrekken om 19.30, maar hij had ook nog eens 2 uur vertraging. Waardoor we onze overstap op Londen zouden missen. Nou, gelukkig konden we bij de balie omgeboekt worden naar een vlucht van United Airlines, die wel om 19.30 zou vertrekken, zodat we in elk geval onze vlucht in Londen zouden halen. Hele dag op het vliegveld gehangen, maar gelukkig ook veel tijd kwijt geraakt aan alles regelen. Eenmaal in Londen aangekomen ging het snel, de vlucht naar Amsterdam deed er maar een uurtje over en landden we op Schiphol op zondag 18.20. Wat een reis. Je moet er wel wat voor overhebben hoor, Amerika. Maar het was het waard.

We hebben het zo ontzettend gaaf gehad, wat een prachtig land, Amerika. De mensen zijn leuk, alles is groot en ruim, de natuur is onwerkelijk mooi... Conan en ik gaan zeker terug! Want 1 ding is zeker, ik ben mijn hart verloren aan dit land.

Nu uitbrakken van de reis, de jetlag overleven en nagenieten.

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en het volgen van dit blog. Onze volgende reis is nog niet bekend, maar het zal zeker geen camping in Frankrijk worden. Want wij zijn voor eeuwig verpest. Want heel Europa valt in in het niks met wat je in Amerika ziet. Dus wij moeten voortaan maar verre reizen gaan maken. He, wat vervelend... ;) En dan zal ik dit reisblog weer nieuw leven inblazen. Voor nu... Valerie out. *micdrop*

1. Cindy:
    6 augustus 2018
    Helaas, het is voorbij!!! Bedankt voor je mooie verslagen. Tot de volgende reisblog. Xxxx